Name | Väljavõte |
---|---|
Tänavaruum on hoonete, aedade või maastikuga piiritletud ruumiline tervik, mis on tihedas funktsionaalses ja arhitektuurses seoses. Vajalikke eksperte hõlmav projekteerimise tiim tagab sobiva projektlahenduse. | |
Lammutada on lihtne. Taastada aga keeruline, kulukas ja aeganõudev; sageli ka võimatu, sest kaob ka tunnetuslik osa ruumist. | |
Ruumisäästlikkus tähendab olemasoleva ruumi optimaalset kasutamist, et mahutada kõik vajalikud funktsioonid ja elemendid ilma, et ükski kasutajagrupp oleks ebasoodsas olukorras. See hõlmab nii vertikaalset kui ka horisontaalset ruumi, multifunktsionaalseid lahendusi ja jagatud ruumikasutust. | |
Linnalooduse osakaalu suurendamine tänavaruumis on oluline nii elukeskkonna atraktiivsuse ja kvaliteedi parandamiseks kui ka keskkonnaalastele väljakutsetele vastupidavuse suurendamiseks. | |
Tänavaruumi disain peab tagama ohutud kiirused ja andestama inimlikke eksimusi, vähendades õnnetuste raskust ja sagedust. | |
Nõrgimast kasutajast lähtuv disain tagab, et tänavaruum arvestab piiratud võimetega või tänaval enim ohustatud inimeste vajadustega. Kui ruum sobib nõrgematele, on see parem kõigile. | |
Jalakäijad on osa igapäevasest linnaliikumisest ja kujutavad endast kõige haavatavamat, kuid samas kõige universaalsemat liiklejate gruppi. | |
Liikuma kutsuv, kõndimist ning rattaga sõitmist ja suhtlemist soosiv linnaruum suurendab inimeste igapäevast füüsilist aktiivsust parandab oluliselt rahvatervist. | |
Peatumine on üleüldine vajadus. Linnaruumis on tarvis peatuda kaupade laadimiseks, sisenemiseks-väljumiseks, puhkamiseks ja suhtlemiseks. Head peatumis- ja puhkevõimalused muudavad linna ligipääsetavamaks eakatele ja vähema liikumisvõimega inimestele. | |
Erinevate katete kasutamine aitab luua selgemat liikumisruumi, visuaalselt kitsendada ja suunata liikumisruume, tõsta jalakäijate prioriteetsust ning suurendada tänavaruumi atraktiivsust ja esinduslikkust. | |
Ühistranspordi atraktiivsust tuleb mõõta kogu teekonna mugavusega, mitte üksnes ühissõiduki ühenduskiiruse või sõiduvahendi mugavusega. | |
Rattad ja mikroliikurid tagavad väiksematel vahemaadel kiire ja paindliku liikumise. Need säästavad keskkonda, vähendavad autostumist ning muudavad linnaruumi avaramaks. | |
Tehnovõrgud ja hooldus on oluline osa tänavast, kuid need ei tohi dikteerida tänavaruumi disaini. Taristu ja hooldus peavad olema integreeritud kvaliteetse ruumilahenduse teenistusse, mitte vastupidi. | |
Taktikalised lahendused muudavad tänavaruumi kiiresti ja tulemuslikult. Need hõlmavad konkreetseid väikese eelarvega ja sageli ajutisi tegevusi, mis lahendavad tänavaruumi probleeme. |